Máte otázky ?
< Všechny témata
Tisk

2.1. Modul Nastavení

Modul Nastavení je nejdůležitějším modulem celého systému, bez kterého systém nedokáže fungovat. Z tohoto důvodu je právě tomuto modulu věnovat největší pozornost, protože to, co si na začátku používaní nastavíte, se s Vámi poveze po celou dobu užívání systému SHERPA. Právě modul nastavení Vám může výrazně usnadnit práci.

Základní vlastnosti modulu nastavení

Nastavení-Profil

V Profilu se nastavují základní Fakturační údaje uživatele (společnosti) a je to povinná položka ), které se budou zobrazovat v každém vystaveném dokladu.

Nastavení profilu uživatele resp. společnosti

Nastavení – Uživatelé

Nastavení uživatelů, umožňuje velice podrobné nastavení přístupových práv k jednotlivým modulům a specifikaci co může a co nemůže konkrétní uživatel dělat.

Příklad administrátor může všechno, skladník může výdejky, převodky, ale nemůže fakturovat atd.

Přehled uživatelů

Nastavení číselníků – Partneři

Číselníky pro upřesnění partnerů, umožňují specifikovat upřesňující údaje jako je Status partnera, Typ partnera, Specifikace partnera, Produkty partnera, Specifikace dealerů. Číselníky si uživatel zpravidla zavádí hned na začátku používaní systému. Systém jako takový obsahuje obecné číselníky, které je potřeba upravit si k obrazu svému.

Specifikace partnera

Nastavení – Kategorie zboží

Kategorizace zboží je základním kamenem každého skladového hospodářství. Systém SHERPA umožňuje multiúrovňovou kategorizaci. Obzvlášť je potřeba se rozhodnout jestli budou kategorie začínat velkým písmenem anebo bude celá velkým písmenem. Je to důležité hlavně proto, když budete chtít exportovat data do B2B anebo E-shopu budou exportovány tak jak je zadáte a taky v té stejné hierarchii. Export a import dat není možné jen tak hromadnou změnou udělat, a budete mí pak spoustu práce.

Věnujte prosím tomuto nastavení obzvlášť velkou pozornost, protože kategorizace se v budoucnu přebírá jak do e-shopu tak do B2B. Vyhnete se tím dodatečnému předělávaní celé této položky. Zároveň Vám výrazně usnadní orientaci a vyhledávání v SHERPOVI. Myslete do budoucna a systém se Vám odvděčí. !!!

Nastavení a správa kategorií zboží

Nastavení číselníků – Zboží

Číselníky pro upřesnění zboží, umožňují specifikovat upřesňující údaje jako je Status zboží, Zkratka zboží, Specifikace partnera, Produkty partnera, Specifikace dealerů. Číselníky si uživatel zpravidla zavádí hned na začátku používaní systému. Systém jako takový obsahuje obecné číselníky, které je potřeba upravit si k obrazu svému.

Status zboží

Nastavení číselníků – Platby

Číselníky pro upřesnění zboží, umožňují specifikovat upřesňující údaje jako je Status zboží, Zkratka zboží, Specifikace partnera, Produkty partnera, Specifikace dealerů. Číselníky si uživatel zpravidla zavádí hned na začátku používaní systému. Systém jako takový obsahuje obecné číselníky, které je potřeba upravit si k obrazu svému.

Číselné řady

Nastavení číselníků – Slevy

Číselníky poskytovaných slev, umožňují specifikovat upřesňující údaje jako je Druhy slev a Množstevní slevy. Číselníky si uživatel zpravidla zavádí hned na začátku používaní systému. Systém jako takový obsahuje obecné číselníky, které je potřeba upravit si k obrazu svému.

Druhy slev

Nastavení číselníků – Měny

Číselník měny, umožňují specifikovat upřesňující údaje jako jsou Druhy měn a Nastavení aktuálních kurzů dle ČNB. Číselníky si uživatel zpravidla zavádí hned na začátku používaní systému. Systém jako takový obsahuje obecné číselníky, které je potřeba upravit si k obrazu svému.

Druhy Měn

Nastavení číselníků – Pokladna

Číselník pro pokladnu, umožňuje specifikovat upřesňující údaje jako jsou Číselník pokladen, Číselník kódů pohybů. Číselníky si uživatel zpravidla zavádí hned na začátku používaní systému. Systém jako takový obsahuje obecné číselníky, které je potřeba upravit si k obrazu svému.

Číselník pokladen

Nastavení E-mailů

Systém umožňuje odesílat emaily pro určité druhy dokladů napřímo a to jak v PDF, tak v CSV, anebo TXT formátech. Jedná se o doklady jako Objednávky, Faktura, Dobropis, Převodka a Hlášení komise. Pro každý typ dokladu si můžete před nastavit Předmět a text emailu a povolené proměnné, které budou nahrazeny aktuálními údaji dokladu. V sekci SMTP nastavení je nutno nastavit základní údaje k odesílaní, to znamená jestli bude email odesílaný z SMTP serveru SHERPA, anebo použijete vlastní SMTP server kde vedete svůj emailový účet.

Nastavení emailu – objednávky dodavateli

Pokročilé nastavení

Pokročilé nastavení umožňuje nastavit, specifické vlastnosti Jako je : Počet zobrazených řádků v seznamech ( opatrně = rychlost ), Dále je možno použít nastavit si barevnou paletu platformy Modrá, Červená, Zelená, Černobílá ; množství a názvy cenových kategorií, zaokrouhlení na dokladech a systémové.

Pokročilé nastavení-Obecné

Příklad uživatelského nastavení barevné palety pracovní platformy

Previous 2.0. Co jsou číselníky v systému SHERPA a jak na ně ?
Kategorie
Obsah